=16pxBeste vrienden en vriendinnen van de Ayurvedische keuken,

 =16pxDeze nieuwsbrief gaat over twee Ayurvedische kuuroorden (pancha karma) die ik van harte kan aanbevelen, 

Binnenkort stuur ik een nieuwsbrief met alle nieuwe cursussen en workshops.

Als je die meteen wilt bekijken, vind je ze hier:  http://www.kookstudio.net/category/agenda/

=14px Pancha KarmaAyurvedisch ontgiften, revitaliseren en genezenAyurvedisch Detoxen (Pancha Karma) is erg populair, en mogelijk een van de beste dingen die je kunt doen voor je gezondheid. Maar een goed en betaalbaar centrum vinden valt niet mee.

Er zijn twee centra die ik uit eigen ervaring en op basis van zeer veel verslagen van bekenden kan aanbevelen.1. Life Ayurveda Resort  in Sri LankaVoor detoxen, afvallen, revitaliseren en allerlei klachten.

Een foto reportage van dit centrum vind je hier:

http://www.kookstudio.net/life-ayurveda-resort-in-sri-lanka/2. Sreekrishna Ayurveda  in Kerala (Zuid-India)Voor detoxen en (ernstige) klachten – dit zou ik bijna een Ayurvedisch ziekenhuis noemen (in een mooie omgeving).

Een foto reportage van dit centrum vind je hier:

http://www.kookstudio.net/sreekrishna-ayurveda-in-kerala-zuid-india/Life Ayurveda resort in Sri LankaSite: http://lifeayurvedaresort.com

Contact:   life@bluewin.ch, Mr Anil

Tel : +94 38 492 77 92

Mob : +94 771 440 440

In dit resort krijg je korting als je via mij boekt, dus als je mijn naam vermeldt (Rada of Rada’s Kookstudio) en mijn email adres (info@kookstudio.net) in de CC zet.Life Ayurveda resort in Sri Lanka is een mooi, kleinschalig tot middelgroot, lang bestaand Ayurvedisch centrum aan de kust van Sri Lanka.Speciaal van dit centrum is dat 70% van de bezoekers nog eens terug komt.

Er heerst een open familie sfeer, en je kunt er ook prima alleen naartoe.

Een ideale plek om te ontgiften, te revitaliseren, af te vallen maar ook om goede medische hulp te krijgen bij klachten.

Het verblijf is aangenaam, met een mooie tuin om in te rusten, de oceaan om in te  baden en te zwemmen (in het hoogseizoen), het strand om langs te wandelen, het zwembad, elke dag wel iets als een yoga klas, een meditatie les of een goed georganiseerde kookles.De beide artsen vond ik erg goed en betrokken. Om de drie dagen heb je een consult van een half uur. Alle voedingssupplementen en medicijnen tijdens je verblijf zijn bij de prijs inbegrepen.

De behandelingen (massages en andere behandelingen die afhankelijk van jouw situatie nodig zijn) zijn elke dag minstens twee uur, steeds opnieuw afgestemd, en veel massages worden met twee masseuses (synchroon) gegeven.

Het eten is gevarieerd en licht, en naar constitutie.

Er worden verschillende leuke ochtend- of dagtours aangeboden in het prachtige Sri Lanka.

Ik kan niet anders zeggen dan dat we het er fantastisch hebben gehad.

De aanbevolen duur van een pancha karma is (minstens) twee weken.De prijzen. Het centrum wordt op verschillende sites aangeboden voor verschillende prijzen. Als je rechtstreeks en via mij boekt zoals hierboven uitgelegd, heb je de beste prijs, plus in laag- én hoogseizoen twee of meer dagen gratis verblijf.

Deze korting via mij geldt alleen als er nog kamers beschikbaar zijn die de eigenaar in eigen beheer heeft (ongeveer de helft van alle kamers van het resort, de andere worden verhuurd via booking sites). Dus zo vroeg mogelijk boeken!De kosten:

                                                               Kamer alleen      Twee persoons kamer   Drie pers.kamerTot 30-04-2018                                         95,-                           90,- p.p.                            90,- p.p.

Van 01-05-2018 tot 30-09- 2018            70,-                           65,- p.p.                            65,- p.p.

Van 01-10-2018 tot 30-04-2019             95,-                           90,- p.p.                            85,- p.p.Plus het hele jaar door gratis nachten:

13 overnachtingen = betalen voor 11 overnachtingen, 14 = 12, 21 = 19 en 28 = 24!

Ophalen vanaf het vliegveld in Colombo: € 90,- per taxi

 Sreekrishna Ayurveda in Kerala (Zuid India)Site: www.ayurvedapancakarma.com

Contact: drvijithsasidharan@gmail.com (Dr Vijith)

Tel: 091 048 29 – 229 534

Mob: 091 – 9447 02 39 11

Dr Vijith staat bekend als een bijzonder goede arts, begenadigd bijna. Hij komt ook gemiddeld twee keer per jaar naar Nederland om lezingen te geven, en ook vervolg consulten.Als je ernstige klachten hebt, is het zeer goed mogelijk dat je hier de zorg en de genezing vindt waarnaar je zo op zoek was.

Het centrum is rustig gelegen, omringd door een tuin, en je hebt een eigen kamer, soms met veranda.

Als je daar bent, werk je intensief aan je herstel, en dat kan soms hard werken zijn (fysiek en emotioneel).

Het centrum heeft zijn eigen biologische Ayurvedische kruidentuin en apotheek.

Het Sreekrishna Centrum is  kleinschalig (max 17 gasten), en het staat op geen enkele commerciële site.

De prijs/kwaliteit verhouding is uitzonderlijk goed.

Een dag, inclusief alles, (lekker) detox Zuid Indiaas eten, alle consulten, behandelingen (ook synchrone massages) en voedingssupplementen kost rond de € 50,- p.p. voor een twee persoons kamer, en rond de 65,- voor een kamer alleen. De kosten kunnen wat meer of minder zijn afhankelijk van kamer en seizoen.Als je informeert of boekt, vermeld dan dat je via Rada of Rada’s Kookstudio  komt, en zet info@kookstudio.net in de CC.Tip: Voor een goede pancha karma hoef je niet in het hoogseizoen naar India of Sri Lanka te gaan.

Ook in de regentijd (juni-september) is het heel goed te doen, en de prijzen van de vlucht én van de pancha karma kunnen dan een stuk lager zijn.

Een pancha karma kuur is (volgens mij) een van de beste dingen die je kunt doen voor je gezondheid…..om klachten te voorkomen, of om ervan te genezen! De medische kennis van Ayurveda is eeuwenoud en bijzonder effectief, zonder nare bijwerkingen….

Ayurveda als geneeswijze is door de Wereld Gezondheidsorganisatie erkend.  =18pxTot ziens in de kookstudio!

 =16pxRada’s Kookstudio

www.kookstudio.net

info@kookstudio.net