Mag je op je camping een rookruimte plaatsen en vervolgens voor de niet-rokers niets plaatsen?

Ik moest daar aan denken die die vraag over roken in de kantine op een camping.

Dus stel je plaatst een lekkere verwarmde ruimte, met misschien een snoep en blikjes automaat, wat stoelen, asbakken maar geen afzuiging. Je noemt deze ruimte dan ook "rookruimte"

En voor de niet-rokers, jammer dan die kunnen in het rookhok gaan zitten of in hun tent. Cafetaria is er niet...

Mag dat?

Vooropgesteld dat de rookruimte alleen schoon gemaakt word wanneer de ruimte gesloten is, bijvoorbeeld tussen 3:00 en 10:00

9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Antwoorden (2)

Zo lang het niet een officele horeca geheelheid is maar meer een camping kantine die wordt gerund door de gaste mag je sowieso roken.

Anders moet je houden aan de horeca regels en die zijn dat je niet mag roken waar mensen moeten werken. Dus als er een bar is waar drankjes worden verkocht mag je niet binnen roken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee dat mag niet, je wil dus gewoon een ruimte maken voor iedereen waar je mag roken het slaat nergens op om dit dan een "rookruimte" te noemen aangezien dat een afgeschermd gedeelte is van een openbare gelegenheid, in dit geval mag je dus best een rook gedeelte in de ruimte maken maar je mag niet een "rook ruimte" maken aangezien dit dan gewoon een openbare gelegenheid is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Ons restaurant heeft buiten een 'oostenrijksaandoende skihut' geplaatst, speciaal voor de rokers die even een trekje willen nemen. In de winter is het verwarmd met straalkachels.
Waarom zou dat niet mogen? Helemaal aangekleed met houten banken en zalige kussens.
Ik rook niet, maar zie dat mensen er blij mee zijn. PRIMA toch?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Heb je daar een bron van? Want het is geen horeca gedeelte of iets dergelijks, en wat is openbaar? Als de ruimte alleen voor campinggasten bedoeld is, is deze dus niet openbaar.