Zijn shock websites legaal in Nederland?

Ik kwam laats op een heel vieze site met allemaal foto's van verminkte mensen/foto's van mensen die zelfmoord gepleegd hebben met een pistool ect..
Na wat gezocht te hebben op internet bleek het om een zogeheten shock website te gaan of soms ook wel gore site genoemd nu blijkt zoiets gewoon legaal te zijn in de US dit zal toch ongetwijfeld niet het geval zijn in Nederland of toch wel ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"nu blijkt zoiets gewoon legaal te zijn in de US dit zal toch ongetwijfeld niet het geval zijn in Nederland of toch wel" In de US mag je sommige woorden niet eens zeggen of een tepel laten zien op tv. In Nederland kan dit probleemloos, series als South Park of Family Guy en acts als Marilyn Manson zorgen er voor dat allerlei organisaties over elkaar vallen omdat het van de buis te laten halen. Ondanks dat ga je ervan uit dat een shocksite in Nederland verboden zou zijn terwijl je weet dat het in de VS legaal is???
Reddie
10 jaar geleden
Wil je liever dat er alleen schattige baby foto's op het internet staan?
Kom, wees een grote vent. En ga niet naar die sites als ze je niet bevallen.

Antwoorden (1)

In Nederland heb je ogrish, dus blijkbaar legaal, hoewel erg shocking en ranzig.

www.ogrish.nl
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok maar waar constateer jij dan dat het legaal is bron ?
Rieneke1
10 jaar geleden
Die site bestaat al jaren. Als hij illegaal was dan lijkt het me dat hij allang op zwart zou zijn gezet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ultrazman Jij draait de zaak om. Alles is per definitie legaal. (punt) Iets is pas illegaal als het illegaal wordt gemaakt door een wet. Zo zijn alle "drugs"/verdovende middelen in eerste instantie legaal, totdat de wetgever erachter en deze gevaarlijk vind en vervolgens besluit de nieuwe stof als illegaal te bestempelen. Jij zal dus aan moeten wijzen dat er iets illegaals is aan zo'n site, ik kan zo snel niks bedenken. Het is gewoon vrijheid van meningsuiting, vrijheid van pers. Dat jij het idee hebt dat dit illegaal is komt waarschijnlijk door de oude media die zichzelf hebben opgelegd altijd eerst beelden zelf te censureren, dat is niet door de wetgever opgelegd. Zo komt het dat je deze beelden niet gewend bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als dergelijke sites verboden worden zou ik gelijk actie gaan voeren, niet omdat ik dergelijke sites vaak bezoek, maar omdat het toornt aan de vrijheid van meningsuiting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het toornt wel aan respect...